Friday, November 23, 2012

Sha & Shah- SHA IBRAHIM



Haloo..


Hari ni aku merajinkan diri lagi untuk meng'rebiuuu'..novel yang aku da baca..hehe.. Selepas novel Alang Rebus Tak Empuk aku termenung nak pilih novel mana aku nak baca..antara Sha & Shah atau Bila Nak Saksi..(padahal ada sekotak lagi novel pending)... Last2 aku capai Sha & Shah.. he he he


SHA & SHAH adalah novel ke-3 dari karya SHA IBRAHIM.... tiga2 novel dari penulis ni aku da ada OKAY!! novel dia sebelum ni semuanya tebal2.. tp Sha & Shah ni kurang tebal (tebal jugak tau)..


Okay malas nak melalut.. kisah Sha & Shah ni bermula Farisha (Sha) & Fariz Ameerul Shah (Shah) yang merupakan kawan baik sejak dari diorang kecik lagi.... Lepas tu bila da membesar.. mak si Shah ni suruh Shah kawin..suruh kawin dengan Sha... mak Shah cakap lagi kalau Shah tak kawin dengan  Sha sekalipun..mak dia akan cari orang lain supaya kawin dengan Shah.. Shah apa lagi..daripada dia kawin dengan orang yang dia tak kenal baik dia kawin dengan Sha kan.. So dia ajak la Sha kawin..tapi Sha tak nak..tapi da duk pujuk2 akhirnya dia terima jugak..


Selepas berkahwin, diaorang pun buat hal masing2..(tidur sekatil okay..tp tak buat apa2 pun)..dengan si Shah yang playboynyer..Sha pun dengan perangai tak kisah dia...walaupun kadang2 dia ada perasaan cemburu bila dpt tahu kisah gosip suami dia dengan perempuan lain..opsS lupa lak nk gtau Shah ni jutawan yang hensem okay..haha


So sampai satu masa, tiba2 Shah terasa macam jatuh cinta kat Sha..faham2 je la kan simptom2 jatuh cinta ni...So Shah pun buat keputusan nak biar perkahwinan dia dengan Sha macam orang lain..hehehe..so mula la projek memikat isteri..erk!.. tapi dia pikat kejap je..Sha pun sebenarnya memang suka kat Shah dari dia kecik lagi cuma tak cakap je.. Lepas tu berbahagialah diorang...


Konflik cite ni pun tak berat sangat sebenarnya.... contohnya ada pihak ke-3.. Si Iskandar Zulhisyam ni boleh suka kat Sha... Iskandar ni pulak rupanya musuh tradisi  Shah masa time belajar dulu... Lepas Iskandar tau si Sha ni bini Shah apa lagi..jeles la dia so konon nak rampas Sha dari Shah...adalah benda dia duk kacau Sha ni kan sampai Shah geram..tapi last2 dia give up jugak..


Mula2 aku ingat si Iskandar ni la yang paling jahat yang akan merampas Sha.. tapi  "air yang tenang jangan disangka tiada buaya".. rupa2 nya yang paling jahat Si Atilia.. Atilia ni bos Sha.. Dia ni dengan peragai gedik seksinya memang nak menggoda Shah la sampai konon wat rancangan ngan si Iskandar... Shah memang semua perempuan dia layan sama..yela..playboy la katakan.. nanti sampai ke last jugak la dia berusaha nak dapatkan Shah.. n ada la konflik yg lain mls aku nak cite..tp konflik x de la meleret2..cuma tang Atilia tu je la...kalau nak tau p baca sendiri...hehe


Cerita ni bagi aku biasa je..tapi isi penceritaan dia berlainan dari yang lain.. kalau yang penah baca karya dari Sha Ibrahim tau la kan.. Aku sampai sekarang terJATUH CINTA dengan Shah.. Yelaa..romantik gilerrrr....kalah Joe Dia Segalanya kalau aku dapat laki cam tu..sure p kurung dia kat bilik..hahaha..*gatal*...=P..Yang pasti novel ni jadik kesayangan aku.....heee..

TAHNIAH kak Sha Ibrahim untuk karya yang hebat dan buat sy tersenyum je...:DD


p/s: mcm mana sebutan suara yang keluar kat mulut kita eh..Sha dengan Shah kalau kite sebut lebih kurang je..kalau misal kata sape2 panggil Sha.. Shah mesti toleh gak..haha.. nasib baik novel sbb tak akan keliru..hehehe..
okay sampai sini je..bye3..



3 comments:

  1. NOVEL NIE MEMANG LAIN...DARI SEORANG SAHABAT KE SEPASANG SUAMI ISTERI...DARIPADA HUBUNGAN YANG KEKOK KEPADA HUBUNGAN YANG BEGITU UMPHHHH...BEST SIOTTTT...(THUMBS UP...:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tahu x pe..sweet sgt..boleh dapat diabetes..hehehe..:P

      Delete
  2. Knp byk mukasurat yg kosong...554, 558 dll.

    ReplyDelete