Tuesday, October 21, 2014

HARI-HARI AKU RINDU, IZZ ALEJANDRA- REVIEW



Novel kedua dari penulis Sungguh Aku Gilakan Kau! mengenai Sarah Nadya(Dhia) yang beranikan diri bertemu degan Khalish Naufal kawan chatting di alam maya. Tapi tanpa pengetahuan Naufal, Dhia sebenarnya bukan orang yang selalu berchatting dengan Naufal selama ni tapi si rakan sekerja Dhia yang gedik bernama Betty yang menggunakan nama Dhia.

Tapi tanpa pengetahuan Dhia, Naufal tahu Dhia bukan org yang sebenarnya dan dari situlah Naufal yang pada mulanya seperti Prince Charming menjadi Monster Beast kerana ingin tahu siapa Dhia yang sebenarnya.

Dengan perangai Naufal yang lepas laku dan kurang ajar membuatkan Dhia bersumpah tidak ingin bertemu Naufal lagi. Tapi disebabkan Dhia ingin melarikan diri dari Fariz bekas kekasih Dhia yang sentiasa mengejar Dhia, membuatkan Dhia kebetulan bertemu kembali dengan Naufal untuk meminta pertolongan. Tapi tidak disangka dari pertolongan tersebut membawa tragedi yang membuat Dhia hilang kesuciannya.

Disebabkan kesilapan tersebut, Dhia disahkan mengandung. Bila Naufal mendapat tahu perkara tersebut, Naufal menyuruh Dhia menggugurkannya tanpa berfikir panjang. Tapi, Dhia tidak tergamak untuk gugurkan dan makin berasa benci kepada Naufal dan menyatakan supaya tidak risau kerana dia tidak akan sesekali menyuruh Naufal bertanggungjawab.

Tapi sebenarnya Naufal ni sangat mengambil berat akan Dhia. Naufal memang tidak pernah melupakan Dhia. Dan dengan keadaan Dhia, Naufal nekad untuk menjadikan Dhia sebagai isterinya.

Cerita ni rasanya x banyak konflik yang buat kita nk baling buku ni..Cuma kadang2 rasa geram kat Dhia yang keras hati. Naufal bukan main mengurat isterinya suruh jatuh cinta kat dia. Macam2 cara dilakukan sampai si pembaca ni pun cair. Tapi Dhia sangat degil. Bila dah kena tinggal baru tau rindu kat suami dia tu. Perangai Dhia rasanya sama juga dengan perangai Rene dlm SAGK. Keras hati dan degil!..

Tahniah kak Izz Alejandra dengan karya kedua ni..

No comments:

Post a Comment